W dzisiejszym odcinku sagi "Opowieści z krainy ebuildów":
games-emulation/pcsx2
Za sprawą pewnej osoby z bugzilli Gentoo zaistniał w końcu porządny ebuild do pcsx2. Nowy ebuild jest modularny (na b.g.o. są też ebuildy do większości dostępnych wtyczek) i napisany dużo sprytniej od starej, monolitycznej kluchy. Oprócz tego zawiera elegancki i prostszy wrapper do odpalania binarki. Czego chcieć więcej?
Nie byłbym jednak sobą, gdybym w tej nowej zabawce trochę nie podłubał. Przede wszystkim usunąłem flagę recompiler, która robiła więcej złego niż było z niej pożytku. Moje dochodzenie wykazało, że w configure nie istnieje możliwość włączenia/wyłączenia SSE2. Istnieje za to możliwość włączenia sse3. Wyrzuciłem więc flagę sse2, a w zamian wrzuciłem flagę sse3. Idąc dalej, łatka od CFLAGS psuła u mnie wykrywanie MMX, więc teraz jest nakładana tylko przy włączonej fladze custom-cflags. Podobno nie jest to problem na architekturze amd64, ale nie miałem szansy tego sprawdzić. Poza tym naniosłem kosmetyczne zmiany w ebuildach do wtyczek peopsspu2, cdvdlinuz i cdvdiso, żeby używały systemowych CFLAGS, a później zrobiłem ebuilda do dość leciwej (używającej gtk1.x, brrr) wtyczki usblinuz.
Nie przestałem jednak na tym. Pomyślałem "Hmm, mam komplet ebuildów do wersji stable... Może by tak dorobić ebuildy do svn?" No i po jednym wieczorze kombinowania udało mi się. Nowy ebuild do emulatora jest dużo mądrzejszy od starego monolitu. Krótko mówiąc, stary pobierał całe repo, zajmujące ponad 90MB. Nowy ebuild pobiera tylko niezbędne dwa katalogi (a eclass svn starał się jak mógł, żeby mi to utrudnić). Łącznie (emulator + wszystkie wtyczki) nie jest pobierane więcej niż 30MB - bagatelka 3 razy mniej. Mmm :yes:
games-emulation/sdlmess
SDLMESS to brat-bliźniak SDLMAME zajmujący się różnej maści konsolami i komputerami. Między obydwoma projektami istnieje wiele podobieństw, w tym dużo współdzielonego kodu i identyczny sposób kompilacji. Co to oznacza w praktyce? Wziąłem ebuild do sdlmame, zmieniłem nazwę, usunąłem obsługę wolfmame, dopisałem dwie linijki i... działa :D Nawet patch od ścieżek nałożył się ładnie (po uprzednim s/mame/mess/g). Szkoda, że wszystko nie jest tak proste :D
<kryptoreklama>Ebuildy do pobrania z Roslin Uberlay</kryptoreklama>